حوزه های خدمات مشاوره ای
_
__
حوزه دولت الکترونیک
- مشاوره در طراحی و اجرای پورتال سازمانی، میز خدمت و سامانه های خدمات الکترونیکی مطابق با چارچوب های سازمانی، امنیتی، فنی و قانونی.
- مشاوره در پیاده سازی سکوی تعامل پذیری و معماری سرویس گرا برای ارتباط با دیگر سازمان های دولتی و خصوصی.
- مشاوره در افزایش تعاملپذیری، کاربر محوری، دسترسپذیری و ارتقاء اعتمادپذیری سیستم های خدمات الکترونیکی.
__
حوزه استراتژی و مدیریت راهبردی فناوری اطلاعات
- تدوین چشم انداز سازمان از وضعیت و موقعیت سازمان در محیط آینده.
- تدوین سند رسالت سازمان برای تحقق چشم انداز مطابق ارزش ها و اهداف سازمان.
- ارائه نقشه راه و سند راهبردی مدیریت فناوری اطلاعات.
- طراحی معماری و ساختار فناوری اطلاعات سازمان.
- مشاوره در بهینه سازی فرآیند های سازمان.
- مشاوره در برنامهریزی سازمانی ، ارزیابی عملکرد و پیشرفت آن.
__
حوزه مدیریت ریسک فناوری اطلاعات
- مشاوره افزایش امنیت سیستم های نرم افزاری و سخت افزاری بمنظور افزایش سطح امنیت سازمان در مقابله با حملات سایبری.
- بررسی و تحلیل سیاستهای امنیتی شبکه و ارائه راهکار مناسب امنیت اطلاعات.
- سطح بندی مناسب منابع سرمایه ای بر اساس اختیار افراد و تدوین سیاستهای کنترلی.
- مشاوره کنترل و نظارت پیوسته بر یکپارچگی داده.
- مشاوره کنترل و نظارت پیوسته بر دسترسی به منابع سازمانی.
- مشاوره بستر سازی فرهنگی و آموزش اختصاصی به کارکنان سازمان بمنظور ارتقا سطح امنیتی سازمان.
- مشاوره در رویه های روش انجام کار و مستند سازی سیستم پشتیبان گیری از اطلاعات با اهمیت سازمان.
- مشاوره در بررسی وجود بسترهای حقوقی - قانونی قبل از ارائه خدمات و رفع موانع موجود.
- مشاوره در نظر گرفتن نسخه های پشتیبانی برای سخت افزارها.
- مشاوره در اخذ سیاست های تست منابع سخت افزاری و رفع خرابی ها.
- مشاوره افزایش امنیت دسترسی به اطلاعات و منابع سازمانی.
__
حوزه توسعه فناوری اطلاعات
- مشاوره انتخاب نرم افزارهای سازمانی.
- مشاوره تهیه شرح خدمات نرم افزارهای سازمانی.
- بررسی ساختار فعلی شبکه سازمان بمنظور شناخت نقاط ضعف و قوت ساختار فعلی شبکه.
- بررسی امکانات مورد نیاز جهت توسعه مجدد شبکه و مشاوره در تهیه سخت افزار و تجهیزات.
- مشاوره توسعه شبکه.
- مشاوره در سرمایه گذاری روی طرح ها، ایده ها، محصولات و فناوری های جدید.
- مشاوره طراحی و نظارت بر اجرای شبکه های کامپیوتری و یا راهبری مراکز داده.
- مشاوره تأمین تجهیزات حوزه فناوری اطلاعات.
- مشاوره در ارائه راهکارهای مبتنی بر وب سرویس و سامانه های خدمات الکترونیکی.
- مشاوره دولت الکترونیک و تحول دیجتال به سازمانها.
- مشاوره در جمع آوری، تحلیل و آمادهسازی اطلاعات به منظور ایجاد تصمیم های مناسب.
- مشاوره تعیین و تشخیص پیمانکار مناسب برای اجرا و یا برون سپاری پروژه ها.
- مشاوره در اجرای پروژه های فناوری های جدید مانند اینترنت اشیاء، 5G، مجازی سازی.
- مشاوره طراحی و پیاده سازی شبکههای ارتباطی مانند VoIP، ویدئوکنفرانس، ایمیل سرور.
__
حوزه تحول دیجیتال
- تعیین چشم انداز سازمان و تدوین استانداردها و ضوابط برای تحقق تحول دیجیتال.
- مشاوره در بازطراحی ساختار سازمانی و مهندسی مجدد فرآیندها، ادغام و حذف سیستمهای اضافی و موازی، نوسازی قوانین و مقررات برای افزایش کارایی درون سازمانی.
- مشاوره در بلوغ سنجی، ترسیم وضع ایده آل و تدوین نقشه سفر رسیدن به نقطه مطلوب.
- مشاوره در تغییر نگرش و فرهنگ سازی درون سازمانی برای تحقق تحول دیجیتال.
- مشاوره در هماهنگ سازی، اولویت بندی و پیاده سازی اقدامات تحول دیجیتال مطابق اصول جامعهشناسی، روانشناسی، آموزش، سیاست و اقتصاد.
- مشاوره در بکارگیری توأم امکانات فناوری اطلاعات و منابعانسانی به صورت کارآمد و اثربخش.
- مشاوره مدیریت پروژه ها، امنیت، مدیریت خدمات، نظارت بر عملکرد و توسعه زیرساختها.
__
حوزه مدیریت پروژه های فناوری اطلاعات
- مشاوره در تدوین طرح و منشور پروژه.
- مشاوره تهیه سند اهداف پروژه و جدول زمان بندی پروژه.
- مشاوره در تعیین اهداف واسط، فازبندی و تعیین حداکثر حجم کاری مورد نیاز برای تکمیل هر فاز پروژه.
- مشاوره بودجه بندی و هزینه اجرای پروژه.
- مشاوره در تدوین ساز و کارهای کنترلی برای پیگیری، ارزشیابی و کنترل پروژه.
- مشاوره در تعیین شاخص های سنجش عملکرد.
- مشاوره در تخمین هزینه زمان هر بسته کاری.
- مشاوره در نیازسنجی به امکانات و منابع نیروی انسانی لازم و هزینه آن.
__
حوزه مدیریت خدمات فناوری اطلاعات
- مشاوره در طراحی ساختار میز خدمت متناسب با خدمات، ساختار سازمانی، تنوع مشتریان و خدمات سازمان.
- مشاوره در طراحی مجدد ساختار سازمانی واحد خدمات فناوری اطلاعات در سازمان.
- مشاوره در بهبود مدیریت خدمات فناوری اطلاعات با استفاده از چارچوب ITIL.
- مشاوره برنامه ریزی منابع سازمانی بمنظور بهبود گردش کار و خودکار سازی فرآیندها و رویه ها.
__
حوزه حاکمیت خدمات فناوری اطلاعات
- نظارت بر اجرای پروژه های فناوری اطلاعات و تدوین شاخص های کلیدی عملکرد.
- مشاوره در مستند سازی و تهیه شرح وظایف کارشناسان و مدیران بخش IT.
- مشاوره در اجرای اندازه گیری کارایی و اثربخشی سرویس های IT.
- بررسی نحوه ارائه سرویس به کاربران شبکه و مشاوره در تدوین راه حلهای مناسب.
- مشاوره تدوین راه کار های جدید مستند سازی و ایجاد بانک دانش.
- مشاوره تدوین راهکارهای استفاده بهینه از دانش های فردی و سازمانی.
- مشاوره کنترل روی زیرساخت ها، خدمات و تغییرات.
- مشاوره در بهینه سازی فرآیندهای شغلی و افزایش راندمان کارمندان.
- مشاوره در موضوعات اندازه گیری بازگشت سرمایه، ارزش افزوده و تحقق سود فناوری اطلاعات.